12 grudnia 2016

Kadra

Dyrygent i kierownik zespołu

dr hab. Dariusz Zimnicki

Absolwent Konserwatorium Wileńskiego oraz Akademii Muzycznej w Warszawie w specjalności dyrygentura chóralna (klasa prof. Ryszarda Zimaka).

Jest profesorem Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, kierownikiem Katedry Dyrygentury Chóralnej. Od roku 2004 prowadzi Chór Akademicki Politechniki Warszawskiej oraz Chór Archikatedry Warszawskiej. Jest współzałożycielem (2011) i dyrygentem chóru "Tibi Domine". Z powyższymi zespołami aktywnie koncertuje przygotowując bardzo zróżnicowane programy a cappella, jak również dzieła wokalno-instrumentalne (W. A. Mozart, L. van Beethoven, G. F. Haendel, J. S. Bach, J. Haydn, F. Schubert oraz utwory współczesnych kompozytorów).

Wyróżnia się licznymi inicjatywami w wykonywaniu utworów najnowszych i nowo odkrytych w literaturze chóralnej. Dotychczas przygotował i poprowadził ponad 40 prawykonań muzyki wokalnej i wokalno instrumentalnej. Z powodzeniem występuje na krajowych i zagranicznych festiwalach oraz konkursach (ponad 30 nagród). Wraz z ChAPW jest zwycięzcą m.in. najbardziej prestiżowego krajowego konkursu chóralnego - Grand Prix Polskiej Chóralistyki oraz trzykrotnym laureatem Turnieju Chórów Legnica Cantat.

Dariusz Zimnicki prężnie działa jako animator chóralnego życia muzycznego. Pasjonuje się komponowaniem muzyki wokalnej. Udziela się jako prelegent oraz ekspert i juror w przedsięwzięciach na szczeblu ogólnopolskim i międzynarodowym. Wystąpił na niezliczonej ilości prezentacji, wykładów i warsztatów w Europie, Ameryce i Azji. Jest corocznym jurorem Llangollen International Musical Eisteddfod w Wielkiej Brytanii.

Jest pomysłodawcą i organizatorem Międzynarodowej Konferencji Naukowo – Artystycznej „Osobowość dyrygenta”, na której promuje najbardziej wartościowe cechy liderów zespołów wokalnych. Do tej pory gościł wykładowców z ponad 20 krajów świata.


II Dyrygent

dr Justyna Pakulak

Absolwentka specjalności Teoria Muzyki oraz Dyrygentura Chóralna (klasa ad. dr Dariusza Zimnickiego) w Uniwersytecie Muzycznym F. Chopina w Warszawie. Ukończyła także 2,5 letnią Specjalizację Kształcenia Słuchu w macierzystej uczelni.

Jest II dyrygentem Chóru Akademickiego Politechniki Warszawskiej, a także współzałożycielem oraz dyrygentem chóru Tibi Domine działającego przy parafii Najświętszego Zbawiciela w Warszawie.

Pracuje jako nauczyciel przedmiotów teoretycznych w Zespole Państwowych Szkół Muzycznych nr 4 im. K. Szymanowskiego w Warszawie. Od 2015 roku również jako wykładowca w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie.

Jako Dyrygent współpracuje regularnie podczas warsztatów chóralnych Musique-Montagne w Les Diablerets w Szwajcarii.

Dwukrotna laureatka Ogólnopolskiego Konkursu Dyrygentów Chóralnych w Poznaniu (2010 - wyróżnienie, 2012 - III miejsce i nagroda za najlepsza technikę dyrygencką) oraz stypendystka MKiDN w latach 2010/2011 i 2011/2012, a także Keymung University w roku 2011/2012. Wielokrotnie uczestniczyła w międzynarodowych kursach dyrygenckich, m.in. we Francji, na Litwie, w Belgii i w Niemczech.

Specjalizuje się w zagadnieniach dotyczących nauki i doskonalenia intonacji muzyki wokalnej.


Asystentka dyrygenta

Katarzyna Karbownik

Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina kierunków Dyrygentura Chóralna w Warszawie oraz Pedagogika Instrumentalna w zakresie gry na fortepianie w Białymstoku.

Obecnie pełni funkcję instruktora-akompaniatora na macierzystej uczelni.

Z Chórem Akademickim Politechniki Warszawskiej jest związana od 2013 r., początkowo jako chórzystka, a od 2017 r. jako asystent dyrygenta, akompaniator oraz instruktor.

Jest współzałożycielem oraz dyrygentem Kameralnego Chóru Politechniki Warszawskiej. W Chórze Archikatedry Warszawskiej działa od 2015 roku, pełniąc funkcję asystenta dyrygenta. W śpiewie realizuje się jako członek zespołu wokalnego Vocore.

Uczestniczyła w kursach mistrzowskich prowadzonych przez cenionych zagranicznych dyrygentów m. in.  Paula Mealora, Ko Matshushitę i Paula Crabba.

Działa w warszawskich środowiskach kulturalnych jako członek Fundacji Talenty Muzyczne Europy. Pasjonuje się kulturą iberyjską i latynoamerykańską, co skłoniło ją do założenia hiszpańskojęzycznego Chóru w Instytucie Cervantesa w Warszawie. Zorganizowała i poprowadziła Warsztaty Doskonalenia Chóralnego dla chórów oraz dyrygentów Organizacji Coros del Valle de Señora w León - Guanajuato (Meksyk).


Emisja głosu

Joanna Morawska (Protasiuk) – sopran koloraturowy

Absolwentka Wydziału Wokalnego Akademii Muzycznej im. Fryderyka Chopina w klasie śpiewu prof. Urszuli Trawińskiej – Moroz. Studia ukończyła z wyróżnieniem.

W latach 1997 – 2002 studiowała dziennikarstwo na Uniwersytecie Warszawskim, które ukończyła również z wyróżnieniem. W 2005 roku była stypendystką Ministra Kultury.

Brała udział w seminariach wokalnych i kursach mistrzowskich prowadzonych przez: Alberto Zeddę, Rockwella Blake’a, Liobe Braun (Bachowska Akademia Muzyczna), Ursulę Filge, Ryszarda Karczykowskiego, Donalda Maxwella (National Opera Studio) Urszulę Kryger, Bożenę Harasimowicz-Haas, Halinę Łukomską oraz Jagnę Sokorską - Kwika.

Jest Absolwentką studiów podyplomowych w Konserwatorium Krakowskim im. Witolda Lutosławskiego w klasie wykł. Arsena Szkurhana.

Współpracowała z Operą Śląską w Bytomiu (Partia Królowej Nocy w operze „Czarodziejski Flet” W.A.Mozarta).

W latach 2006 – 2009 prowadziła klasę śpiewu oraz zajęcia z emisji głosu w Prywatnej Szkole Muzycznej I i II st. Bartłomieja Budzyńskiego.

W ramach projektu „Śpiewająca Polska” organizowanego przez Narodowe Centrum Kultury, prowadzi zajęcia z zakresu emisji głosu dla dyrygentów.

Od sierpnia 2008 roku prowadzi zajęcia z emisji w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej. Współpracuje także z wieloma innymi chórami, w tym z Chórem Wydziału Biologii UW, warszawskim chórem Cantus Laudabilis, a także chórami Consonans i Gaudete z Pionek. Prowadzi również zajęcia z emisji głosu w Szkole Śpiewu Liturgicznego w Warszawie.

Współpracowała i współpracuje z takimi kompozytorami i muzykami jak: Augustyn Bloch, Andrzej Kurylewicz (Piwnica Artystyczna u Kurylewiczów), Dominik Zabłocki i Michał Sławecki. Na swoim koncie ma liczne koncerty kameralne i oratoryjne w Akademii Muzycznej, Warszawskim Towarzystwie Muzycznym oraz w wielu kościołach w Polsce, Austrii i Anglii ( coroczny cykl koncertów adwentowych i wielkopostnych).

W repertuarze Artystki znajdują się partie operowe, a także oratoryjno – kantatowe, a obejmuje on muzykę od doby baroku (Bach, Haendel, Vivaldi) do współczesności (Lutosławski, Britten, Poulenc). Posiada także bogaty repertuar pieśni.


Emisja głosu

Katarzyna Pawłowska – mezzosopran

Pochodzi z Nowego Sącza. Ukończyła z wyróżnieniem Akademię Muzyczną im. Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu Haliny Słonickiej i Jolanty Janucik. Jej profesorami byli również Marjana Lipovsek, Alfred Burgstaller, Jadwiga Rappe, Zofia Witkowska oraz Claudia Visca, u których doskonaliła swój kunszt wokalny w ramach licznych kursów mistrzowskich.

Jest laureatką nagrody specjalnej za interpretację polskiej muzyki współczesnej na Międzynarodowym Konkursie Wokalnym im. Ady Sari w Nowym Sączu, a także I Wyróżnienia na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym w Dusznikach Zdroju.

Za swoje walory wokalne była dwukrotnie nagradzana przez Austriackie Forum Kultury w Warszawie, była też stypendystką Ministra Kultury i Sztuki. W swoim repertuarze artystka posiada partie operowe od baroku po romantyzm. Debiutowała w roli Argone w operze Sosarme Jerzego Fryderyka Haendla. Podczas letniego festiwalu w Aix-en Aix-en-Provence we Francji występowała z kolei w Eugeniuszu Onieginie Piotra Czajkowskiego.

Jako wykonawczyni repertuaru oratoryjno-kantatowego i pieśniarskiego artystka występowała na scenach Filharmoni Łódzkiej, Lubelskiej. Koncertowała również w warszawskim Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego, w Instytucie Polskim w Wiedniu, a także podczas ważnych festiwali w kraju i za granicą. Od 2014r. współpracuje z Filharmonią Narodową w Waszawie.

Z powodzeniem łączy pracę solistki i nauczyciela emisji głosu. Współpracowała z warszawskim chórami akademickimi, np. Tibi Domine oraz z Chórem Wojskowej Akademii Technicznej. Od 2019 r. prowadzi emisję głosów chórzystów Politechniki Warszawskiej.


Emisja głosu

Alicja Gala - sopran

Jest absolwentką Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie w klasie śpiewu solowego – kameralistyka dr hab. Eugenii Rozlach oraz Zespołu Państwowych Ogólnokształcących Szkół Muzycznych I i II stopnia nr 3 im. Grażyny Bacewicz w Warszawie.

Z mężem Adrianem Galą tworzy duet wokalno – organowy, koncertujący i promujący muzykę przeznaczoną na ten skład. Efektem tej współpracy jest m. in. III miejsce na II Konkursie Muzyki Organowej i Organowo-Kameralnej Artem Cameralem Promovere  w Mielcu.

W 2019 r. została laureatką III miejsca na II Konkursie Wokalnym im. Carla Loewe w Szczecinie. Otrzymała również wyróżnienie (2012 r.) oraz III miejsce ex aequo (2014 r.) na Ogólnopolskim Konkursie Wokalnym im. Prof. Haliny Słonickiej w Suwałkach.

Rozwijała swoje umiejętności w zakresie muzyki kameralnej w klasie kameralistyki prof. Mai Nosowskiej, prof. zw. dr hab. Krystyny Borucińskiej, prof. zw. dr hab. Katarzyny Jankowskiej, ad. dr Roberta Morawskiego, ad. dr Małgorzaty Trzaskalik–Wyrwa oraz dr hab. Bartosza Jakubczaka.

Brała udział w kursach wokalnych u prof. Roberta Holzera, prof. Ireny Uss, Anny Mikołajczyk – Niewiedział, dr hab. Jolanty Janucik, u prof. Włodzimierza Zalewskiego oraz w warsztatach „Edward Grieg i jego czasy” z wybitnymi muzykami: Beryl Foster, Einar Røttingen i prof. Hilde Haraldsen - Sveen.

Wielokrotnie zapraszana była do udziału w ogólnopolskich festiwalach: XVI Tarnogórskie Wieczory Muzyki Organowej i Kameralnej, XV Wiosenne Koncerty Muzyki Organowej i  Kameralnej w Pruszkowie (2019), XII Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej Ars Musica w 2017, II Węgrowskim Festiwal Muzyki Organowej i Kameralnej w 2017, Festiwal muzyki organowej i kameralnej w Skierniewicach w 2016 i 2017, V Letnie Koncerty Organowe i Kameralne Nałęczów 2015, Dzieci wspólnej Europy w Antwerpii w 2013. Dawała koncerty podczas ważnych uroczystości w IPPT PAN w 2016 i 2017 r. W 2015 roku wykonała partię Medora w studenckiej inscenizacji opery „Orlando Paladino” J. Haydna. W tym samym roku brała udział w spektaklu „Suor Angelica” G. Pucciniego, w ramach Międzynarodowej Konferencji Puccini na głosy.

Jako solistka współpracuje również z chórem In Laetitia, dając liczne koncerty: Koncerty poświęcone sakralnej twórczości Stanisława Moniuszki w 2019, Uroczyste kolędowanie w 2016 i 2017 r., Muzyka warszawskich organistów w Archikatedrze w 2017 r.
Od 2019 r. pracuje jako korepetytor emisji głosu w Chórze Akademickim Politechniki Warszawskiej. Współpracuje również z Chórem Wydziału Matematyki, Informatyki i Mechaniki Uniwersytetu Warszawskiego, a w latach 2015-2020 z Grodziskim Chórem Bogorya.

rfwbs-sliderfwbs-sliderfwbs-slide